یزدفردا "امام جمعه محمد آباد یزد در مراسم گرامیداشت شهدا، زنده یاد حمیدیا و متوفیان استانداری :انسان تنها موجود قادر به کسب مراتب کمال است
امام جمعه محمد آباد یزد گفت: انسان تنها موجودی است که قادر به کسب مراتب مختلف کمال می باشد.
به گزارش یزدفردا بنا براعلام روابط عمومی استانداری یزد، حجت الاسلام و المسلمین "سید محمدکاظم مدرسی " در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، زنده یاد حمیدیا و متوفیان استانداری که پنجشنبه شب در محل استانداری یزد برگزار شد ، اظهار داشت: بندگی خداوند متعال آداب خاصی را می طلبد.
وی افزود: صعود و وفور نیت دو ادب بندگی است که در دعای مکارم الاخلاق مورد تاکید حضرت زین العابدین (ع) قرار گرفته است.
مدرسی خاطرنشان ساخت: در مرتبه اول نیت، برخی از عبادتها رنگ دنیایی به خود می گیرد که این اشکالی ندارد اما دنیای برخی از افراد رنگ عبادی می گیرد که به این مرحله صعود نیت اطلاق می شود.
وی همچنین مراد از وفور نیت را توسعه کمی نیت عنوان و با اشاره به اثرات ریا ، تصریح کرد: وقتی موریانه ریا بر اعمال خیر انسان هجوم می آورد انسان ، تباه می شود.
مدرس حوزه علمیه یزد با اشاره به داستان عجوزه بنی اسرائیل،گفت: همت عالی را وجهه عمل خویش قرار دادن، از آموزه های متعالی دین مبین اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمین مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود، بهترین و عالیترین موقعیت برای خدمت به مردم را در اختیار کارکنان نهادها و ادارات دانست و عنوان کرد: باید از این فرصت با قصد قربت برای خدمت رسانی به مردم و کسب رضایت الهی بهره گرفت.
گفتنی است در این مراسم که با حضور استاندار یزد، مدیران و اقشار مختلف مردم شهید پرور یزد برگزار شد، یاد و خاطره شهدای والا مقام و متوفیان استانداری به ویژه مرحوم "علی حمیدیا" استاندار فقید یزد گرامی داشته شد.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا